نوشتارها
الف آثار فقهى:
1 - رسالة النیّة 2 - رسالة الطهاره 3. رسالة الدماء 4 - رسالة فى قدر المسافة هل هى ثماینة فراسخ امتدادیة ام اربعة
5 - رسالة من ادرک من الوقت رکعة هل هى اداء ام قضاء
6 - کتاب الزکوة:» شرح زکات «شرایع الاسلام»
7 - الانصاف فى مسائل الخلاف: تعلیقه مختصر بر «جواهر الکلام».
8 - شرح على منظومه «السید مجو العلوم» در فقه
9 - شرح بر کتاب نکاح «جواهر الکلام»
10 - تعلیقة على اللمعة
11 - رسالة فیمن تیقن الطهارة و الحدث و شک فى المتاخر منهما.
12 - رسالة فى الحدث بعد التیمّم بدلا عن الغسل: هل یلزمه اعادة التیمّم ام کیفیة الوضوء
13 - رسالة فى الاستظهار من الحیض
14 - رسالة فى عقد النکاح المردد بین الدائم و المنقطع
15 - رسالة فى التقیه
16 دو رساله در حبوه
17 رسالة فى الخارج عن محل الاقامة عمادون المسافة در کشف الاستار عن الخارج عن دار الاقامة فى الاسفار»
18 - کشف الحجاب فى استصحاب الکریة و مطلق الاستصحاب.
19 - تعلیقة على المدارک
20 - مناسک الحج
21 - نعم الزاد: رساله عملیه که در سال 1309 هـ. ق در لکنهو هند به چاپ رسید.
اصول فقه
22 - الدعائم: در اصول فقه است و محمد طه از بیست سالگى آن را به نگارش در آورد.
23 - غناء المحصلین: حاشیه بر «معالم الاصول» است.
24 - القواعد النجیفة فى مهمات الفرائد المرتضویه: حاشیه عمیقى بر «رسائل» شیخ اعظم انصارى (ره) است.
25 - کتاب فى الرجال
26 - کتاب احیاء الموات فى احوال الرواة
27 - رسالة فى احوال جده الشیخ حسین الکبیر
28 - اتقان المقال علم الرجال: این کتاب را بعد از مقدمه در رموز مصطلحه بر سه قسم مرتب کردتقات، حسان و ضعاف. مؤلف در سال 1277ق تالیف این کتاب را به پایان رساند شیخ آقا بزرگ تهرانى مى نویسد: در سال 1341ق در نجف که ایشان نیز در جلسات حضور داشت. در شبهاى ماه مبارک رمضان نزد وى مى خواندند وى تجدید نظر و تصحیح مى کرد، من هم از آن اشخاص بودم که حاضر قرائت مى شدم.
رجالى بزرگوار شیخ محمد طه نجف اول این کتاب را در زمان نگارش به نام «احیاء الموات فى احوال الرواة» نامید.
و بعد از تجدید نظر در سال 1341 هـ. ق به نام «اتقان المقال» تغییر نام داد.[22]